Boek aanbeveling: “Ik heb je lief voor het leven”

John Eldredge & Stasi Eldredge isbn 9789059990463

“Een boek dat past in het gedachtegoed van Rosegarden”. (Gineke Klinkhamer)

Nederlands, 364 pagina’s, Gideon Stichting Uitgeverij, februari 2015

Samenvatting

In een tijd waarin bijna de helft van alle huwelijken strandt, en levenslange liefde niet vanzelfsprekend lijkt, is het mogelijk om elkaar lief te hebben voor het leven. Van alle dingen die een man en een vrouw moeten horen over het huwelijk, is dit misschien wel de belangrijkste boodschap: jullie kunnen het en het is het meer dan waard. Het huwelijk is een prachtig geschenk van God voor het totale leven! John en Stasi Eldredge schrijven in dit boek: “We zullen niet tegen je liegen: een goed huwelijk krijg je niet gratis, maar er is ook niets wat rijker maakt dan het huwelijk.” Jij, als man, hebt de unieke kans om door jouw kracht en jouw opoffering je vrouw te laten worden zoals ze bedoeld is. Jouw liefde kan haar hart en schoonheid tot bloei brengen. God wil je alles geven wat daarvoor nodig is. En jij, als vrouw, kunt jouw man laten worden zoals hij bedoeld is. Het vereist moed om jezelf steeds opnieuw, volkomen aan hem toe te vertrouwen. Maar met jouw liefde kun jij zijn hart openen en zijn kracht wakker roepen. Jij bent de vrouw die hij nodig heeft. Ik heb je lief voor het leven is bedoeld voor allen die samen in het huwelijk onderweg zijn en willen bijleren. En voor allen die aan het begin van de huwelijksweg staan en vastberaden zijn die weg samen tot het einde toe uit te lopen!